Rain


18/07/2017

Karangan Catatan Tentang Percutian Di Tempat Menarik

Soalan : Kamu dan keluarga telah bercuti di suatu tempat yang menarik pada cuti sekolah yang lalu.Tulis catatan tentang percutian tersebut.

8.30 pagi
Aku dan keluarga menaiki feri dari jeti Kuala Kedah.Perjalanan kami ke Pulau Langkawi mengambil masa kira-kira satu jam lamanya. Aku berasa seronok apabila melihat keindahan laut yang saujana luasnya.

9.30 pagi
Kami tiba di jeti Kuah.Ayah menyewa sebuah kereta untuk memudahkan perjalanan.Kami turut diberi buku panduan tentang tempat-tempat yang menarik di Pulau Lagenda ini.


10.00 pagi
Kami sekeluarga menuju ke Underwater World.Di sini terdapat pelbagai jenis ikan yang kebanyakannya tidak terdapat di negara kita.Aku berasa terkilan kerana pengunjung tidak dibenarkan merakam foto sebagai kenang-kenangan.

12.00 tengah hari
Kami berkunjung ke Galeri Tun Dr Mahthir.Terdapat pelbagai barangan milik Perdana Menteri Malaysia yang keempat yang bernilai tinggi dipemerkan di sini.Cenderamata-cenderamata tersebut kebanyakannya diterima sepanjang tempoh perkhidmatan beliau sebagai Perdana Menteri.

2.30 petang
Kami menaiki kereta kabel di Gunung Mat Cincang.Aku memeluk ibu kerana berasa gayat berada di tempat yang tinggi.Namun aku kuatkan hati untuk melihat keindahan Pulau Langkawi.

7.00 petang
Selepas membeli belah di Pekan Kuah,kami bertolak pulang.Kami menaiki feri ke Kuala Kedah.Meskipun kunjungan kami singkat,namun aku berasa puas kerana dapat menghabiskan masa bersama keluarga sepanjang hari.

No comments :