Rain


28/11/2014

Sambutan Hari Kanak-kanak



7.30 pagi-Semua murid dan guru berkumpul di dewan sekolah. Perhimpunan rasmi dimulakan dengan nyanyian lagu Negaraku. Kemudian, wakil murid, Izwan menyampaikan ucapan sempena Hari Kanak-kanak.

8.00 pagi-Guru besar menyampaikan ucapan. Dalam ucapannya, beliau mahu semua murid menjadi anak yang soleh. Beliau turut berpesan agar semua murid tahu menjaga keselamatan diri sama ada di sekolah, di rumah ataupun di taman permainan. Kami memasang telinga mendengar kata-kata beliau.

8.30 pagi-Persembahan bakat oleh murid-murid tahun satu dan prasekolah. Persembahan mereka begitu menghiburkan dan penuh dengan mesej. Sikap yakin diri memang terserlah dalam kalangan murid yang membuat persembahan itu.

10.00 pagi-Semua murid berkumpul di kantin untuk menikmati jamuan. Para guru memastikan setiap murid mendapat makanan dan minuman. Semua murid dijamu dengan juadah yang sangat istimewa iaitu nasi tomato berlauk ayam.

11.00 pagi-Kami berkumpul di padang untuk menyertai aktiviti sukaneka. Pelbagai jenis permainan sukaneka diadakan, antaranya ialah pancing botol, terompah gergasi dan isi air dalam botol. Semua murid diberi peluang untuk mengambil bahagian.


12.00 tengah hari- Acara penyampaian hadiah diadakan. Pasukan yang menang begitu gembira menerima hadiah masing-masing. Kemudian kami dibenarkan pulang awal.

No comments :