Rain


28/11/2014

Perihalkan tentang rakan karib kamu itu.



        Saya mempunyai seorang rakan karib.  Rakan karib saya bernama Farhah. Umurnya 12 tahun iaitu sebaya dengan umur saya. Kami selalu bersama-sama di sekolah mahupun di rumah.

        Farhah merupakan seorang yang ringan mulut dan pandai bergurau. Sesiapa sahaja akan suka berbual dengan Farhah kerana dia sentiasa mempunyai idea menarik untuk dibualkan. Dia juga selalu buatkan saya ketawa tidak kering gusi.

        Farhah bukan sekadar pandai, malah dia tidak kedekut ilmu. Dia sering membantu saya dan rakan-rakan lain dalam pelajaran. Saya kerap meminta tunjuk ajarnya dalam mata pelajaran Matematik.

        Dalam bidang kokurikulum pula, Farhah merupakan murid yang pernah mengharumkan nama sekolah. Tiga tahun berturut-turut dia mewakili daerah Kubang Pasu dalam pertandingan Tilawah al-Quran. Kebolehannya membaca al-Quran amat mengagumkan.



Pada waktu senggang, Farhah gemar melukis. Dia pernah menyertai beberapa pertandingan melukis di sekolah mahupun di luar. Saya selalu menemaninya melukis sambil berborak-borak.

     Hubungan saya dan Farhah bagaikan isi dengan kuku. Saya berasa sangat bertuah dapat berkawan dengan Farhah. Saya berdoa semoga persahabatan kami kekal selama-lamanya.

No comments :