Rain


30/12/2014

Faedah melancong

Ramai yang gemar melancong. Tuliskan faedah melancong.


   Ramai dalam kalangan masyarakat Malaysia yang gemar melancong. Tahukah anda bahawa melancong memberikan banyak faedah kepada kita?

   Jauh perjalanan, luas pemandangan maka bertambah pengalaman; itulah pepatah yang kerap didengar. Memang benar pengalaman kita akan bertambah apabila kita melihat budaya dan adat resam masyarakat di tempat yang kita lawati.Banyak perkara baru yang boleh dipelajari semasa melancong.

   Melancong juga menjanjikan ketenangan fikiran dan jiwa. Hal ini kerana, keindahan alam yang kita nikmati semasa melancong akan membuatkan kita tenang serta menghilangkan tekanan di tempat kerja untuk seketika.Semasa melancong, urusan kerja sudah diutamakan lagi.

   Selain itu, melancong juga mampu mengeratkan hubungan antara ahli keluarga. Ahli keluarga dapat menghabiskan masa bersama-sama tanpa gangguan. Ibu bapa yang sibuk dapat mengambil kesempatan ini untuk melayani kehendak anak-anak dan bergembira bersama-sama.

   Seterusnya, melancong juga dapat meningkatkan ekonomi masyarakat setempat. Semasa melancong, kita akan berbelanja untuk makan dan minum serta membeli-belah pelbagai cenderamata.Hal ini sudah pasti dapat meningkatkan ekonomi masyarakat setempat.

   Sesungguhnya melancong banyak faedahnya. Oleh itu, jika berkesempatan dan berkemampuan, pergilah melancong sama ada di dalam atau di luar negara.

   

No comments :